رئال مادرید
رئال مادرید
اخرین اخبار رئال مادرید/بهترین کلیپها و مستندهای زندگی بازیکنان فوتبال

حتی فکر مقایسه رئال مادرید با اینتر یا چلسی هم قلقلکم می دهد . اولی تیمی بود که هوادارانش از یک سال سه جامه شدن به حدی ارضا شده اند که چهل سال آینده را هم احتمالا زمستان می بینند و می خواهند که مثل خرس در خواب فرو روند ، گویی که این آخر آرزوهایشان بوده است . 
چلسی نیز تیمی است که خود را به چاه های نفت روسیه وصل کرده تا مدام خرج کند و برایش فرقی ندارد که این پولی که می پردازد ارزشش را دارد یا نه . هیدینک ، اسکولاری ، دی ماتئو ، بنیتز و ... کلا تنها شباهتی که می توان میان سبک کاری این چهار مربی مشاهده کرد ، "مربی" بودنشان است چرا که طرز تفکرشان کاملا متضاد است و به همین خاطر است که چلسی هر چه کند ، باز هم "بی هویت " می ماند .
اما ... رئال مادرید هویتی 110 ساله دارد . "بهترین باشگاه قرن بیستم" جمعی از بزرگترین ستارگان تاریخ فوتبال به سان دی استفانو و زیدان را در تاریخش گرد هم آورده است . هر مربی یا بازیکنی که به این باشگاه می آید ، این را "باید" بپذیرد و اگر نپذیرفته ، اشتباه کرده که رئال را انتخاب کرده است .
یکی از زیباترین جملاتی که در ماه های اخیر خواندم این بود :" رئال مادرید نوزاد نبوده ، بزرگ زاده شده است ." اگر اینتر ، چلسی یا پورتو با یک جام سر ذوق می آیند ، رئالی ها فردای هر جامی که می گیرند ، منتظر جام بعدی هستند .
به همین خاطر است که "یک رئالی واقعی " که زیدان کبیر را در پیراهن تیمش دیده ، نمی تواند بپذیرد که فاصله با صدر جدول لالیگا به 16 رسیده و تیمش تبدیل به یک تیم "خرد" شده که توجیه این وضعیت توسط مربی اش ، "اشتباهات داوری" ، "رسانه ها" ، "اضافه نشدن هیرو به تیم!" و ... هستند . (مربی با زیزو که نساخت ، از کجا معلوم با هیرو مشکل پیدا نمی کرد؟!) سال های گذشته هم رئال درست با همه این مشکلات دست و پنجه نرم می کرد اما مشخص نبود که چرا آقای مربی ، زمانی که اوضاع بر وفق مرادش بود ، در کنفرانس های مطبوعاتی کارانکا را جای خودش می فرستاد تا خبری از این توجیه ها نباشد . حتی بدترین ترکیب دهه اخیر رئال با مربیگری خوانده راموس هم فاصله اش با صدر این قدر زیاد نشده بود ...
شاید هم دلیلش قایم کردن اشتباهات فنی بود . اشتباهاتی که شمارشان از انگشتان دو دست تجاوز می کرد . در بازی با مالاگا ، بازیکنان رئال همه تلاششان را کردند اما توان بازیکن تمام شده ای نظیر اسین ، مگر بیش از این می تواند باشد ؟ مگر قبل از شروع فصل نمی دانستیم که اگر مارسلو نباشد ، هیچ کدام از دفاع کناری هایمان قابلیت گره گشایی را ندارند ؟ پس چرا تمهیدی اندیشیده نشده بود ؟ کلا زوج مودریچ - ژابی یعنی چه ؟ وقتی که "تو" که مربی با ده میلیون دستمزد هستی اشتباه می کنی (همچون ماجرای سکونشین کردن موراتا مقابل سلتا ) ، داور با شندرغاز درآمد حق اشتباه ندارد ؟
به هر صورت باید بغض را در گلو قایم کرد . "یک رئالی واقعی " نا امیدی در دلش جایی ندارد . حالا وقت فکر کردن به اهداف دیگر است . چمپیونزلیگ و کوپا دو هدفی هستند که آسان به نظر نمی رسند اما مطمئنا اسم رئال مادرید برای هر حریفی رعب آور خواهد بود .
مورینیو امسال همه چیز را ویران کرد . حرفهایی در مورد آکادمی رئال زد که حتی دوآتشه ترین بارسایی نظیر کرویف هم جسارت گفتنش را نداشت . مدعی شد که پانزده سال از آکادمی رئال کاملا پوچ بوده و شاید ندید یا نمی خواست ببیند که همین کامبیاسو که در آکادمی رئال رشد کرد ، چطور " عصای دست " او در راه دومین قهرمانی در اروپا شد .
بدتر از آن ریختن "قبح " چپ نگاه کردن به اسطوره رئال ، ایکر کاسیاس بود . وقتی اسطوره یک باشگاه حتی در خود آن باشگاه هم مورد احترام نباشد ، بقیه باید در موردش چه بگویند ...؟! چهار سال از رفتن رائول گذشته و هیچ کدام از مهاجمانی که به جایش آمدند نتوانستند که حتی در حد نیمی از روزهای زوج کاپیتان شماره هفت باشند . ایکر همین حالا و در سن 31 سالگی بالاتر از خیلی از دروازه بان هاست . آیا اگر همین آدان که به نظر مورینیو "به دلیل مسائل فنی " می تواند به ایکر ترجیح داده شود ، در این دو سال درون چارچوب دروازه رئال بود ، می شد به کسب سه جام اخیر حتی فکر هم کرد ؟ بی شک بدون ایکر خواب قهرمانی اروپا را هم نمی توان دید.
با همه این احوالات به قول کاپیتان بزرگ ، حتی اگر فاصله با صدر جدول به 25 هم برسد ، این چمپیونزلیگ است که می تواند فصل را شیرین کند . حالا که "آکادمی " رئال زیر سوال رفته و اسطوره اش با قدرت نمایی مربی مواجه شده است ، هیچ چیز جز قهرمانی در اروپا رضایت بخش نخواهد بود و هر نتیجه ای به جز قهرمانی ، فصل رئال را بی ارزش خواهد کرد چرا که اگر رئال این همه به دست مربی خودش بی آبرو بشود و قهرمان اروپا نشود ، پس کی بشود؟!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ یک شنبه 17 دی 1391برچسب:, توسط ناصر حمیدی